Pár slov úvodem


Vítám všechny knihomoly, čtenáře, ale i nečtenáře.

Zároveň prosím, abyste se vyjadřovali vždy slušně, i když se s něčím či někým náhodou neshodnete.

Najdete mě

Co právě čtu

Archiv

Čtenáři

Návštěvníci

Používá technologii služby Blogger.

Julie Cross - Rozděleni časem: Bouře


Přítomnost, rok 2009. 

Devatenáctiletý Jackson je normální student... tedy téměř normální. Dokáže totiž cestovat časem. Nic nemůže změnit, jen znovu prožít to, co se už stalo. Po útoku dvou neznámých mužů se Jackson ocitne o dva roky zpět.Minulost, rok 2007.Jackson se nemůže vrátit zpátky do přítomnosti. Jaké tajemství ho obklopuje? Proč ho pronásledují neznámí útočníci? Stojí tváří v tvář "nepřátelům času" a musí se rozhodnout, co všechno je ochoten obětovat pro záchranu svých blízkých a možná i celého světa...



“Nothing went exactly right. And yet it was perfect.” 

Pokud jste četli můj článek o tom, co jsem si půjčila z knihovny (najdete zde), jistě víte, že Rozděleni časem: Bouře patří mezi knihy, které jsem si odnesla domů.

Povědomí o této trilogii (prosím opravte mě, pokud bych se mýlila) jsem získala od své kamarádky Melindy, jejíž recenzi jsem četla na blogu. Když jsem pak knížku zpozorovala v knihovně, hned jsem ji čapla.

•••

Jestliže jste někdy přemýšleli nad tím, jaké by to bylo cestovat časem, Julie Cross Vás přesvědčí, že ne vždy to může být taková výhoda, jakou byste čekali.


Příběh nás zavede do současnosti, Spojených států. Setkáváme se s hlavním hrdinou, devatenáctiletým Jacksonem, který v sobě právě objevil zvláštní um - skákat v čase, ovšem bez možnosti změnit běh událostí.
Nic ale není tak růžové, jak se zdá a Jacksonova schopnost nezůstane nepovšimnuta. Sotva se stačí rozkoukat z prvotního šoku, začnou ho pronásledovat tak zvaní Nepřátelé času.

Díky náhlému zvratu se ocitne v roce 2007. Problém je, že neví, jak se vrátit zpět a co by vlastně měl udělat proto, aby zjistil zcela evidentně zásadní informace o tom kdo je on, jeho rodina a jak ovlivnit nadcházející události.
Julie Cross nám předkládá poměrně promyšlenou mechaniku fungování cestování v čase. Minus ovšem vidím ve faktu, že zásadní principy jsou nám vysvětlovány v průběhu knihy, takže si spíše domýšlíte, co a jak.
Bohužel se můžete začít lehce nudit a chvilku trvá, než kniha nabere pořádný spád. 

Mezi další postavy patří Jacksonův otec, který je možná někým úplně jiným, než se na první pohled zdá.
A v jako každém správném young adult románu ani zde nejsme ochuzeni o romantickou linku. Tímto se dostáváme k další velmi důležité postavě - Holly. Musím se ale přiznat, že v tomto případě mě poněkud nebavila nerozhodnost hlavního hrdiny a rozkol mezi jeho starším a mladším já na mě působil poněkud strojeně, nedotaženě a poměrně neosobně.


Jacksonovi se snaží ze všech sil pomoct jeho velmi dobrý kamarád Adam, geniální hacker a matematický mozek. Spolu tvoří silnou dvojku a jsou připraveni odhalit veškerá tajemství.
Navíc si Jackson musí vybrat, na kterou stranu zasvěcených se vlastně přidá a jak už to v životě bývá, nic není černobílé a ani jedna strana se nedá označit za dobrou či špatnou. Bod pro Julii.

“My greatest fear is saying I" I love you", even if its true. Im scare to say it because it sounds so final, like a goodbye. But im not saying goodbye, not ever. Maybe you could just try to stay longer, for me, because I don't know if I can be me without you.” 
― Julie CrossTempest

Knížka se bohužel rozjíždí až na konci, což mi přijde jako dobrý tah přinutit nás, abychom si koupili další díl, protože nás samozřejmě zajímá, jak slibně rozvíjející zápletka dopadne.

Musím přiznat, že mě kniha příliš neoslovila a v záplavě takových pecek, jako je Hunger Games, Divergence (první díl) a Přechod si myslím že prostě nemůže obstát.
Námět je sice fajn a zdá se, že Julie nám přináší něco nového, podobně jako Kiera Cass se svou Selekcí, pokud by dílo tak trochu nepřipomínalo film Jumper.

Nicméně jsem ráda, že jsem si Bouři přečetla, ale obávám se, že pokračování dokážu oželet a na první díl série Rozděleni časem budu pouze vzpomínat.

45%
(slabší průměr)

Četli jste Bouři? Líbila se Vám?

10 komentářů:

  1. Líbila, líbila, líbila! Jackson byl konečně hrdina, který mě bavil :) Co Jackson, Adam!! Ten mě zaujal :)
    A celý mechanismus cestování v čase se mi líbil, i když byly střípky odhalovány až postupně :)
    Jestli u nás nevydají třetí díl, tak se vážně rozčílím!!! (ano, opravdu je to myslím trilogie, s pár doprovodnými novelami, vycházejícími pouze elektronicky :) )

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já vím, jak to, že se ti líbila a mně ne? :( ale tak co, sto lidí, sto chutí :)

      Uvidíme, třeba si zase přečtu Tvou recenzi a budu v háji :D

      Vymazat
  2. Knihu jsem nečetla, ale ani jsem se na to moc nechystala, protože nemá moc dobré hodnocení. A tvá recenze mě přesvědčila, že to za přečtení asi opravdu nestojí. Dobrá práce :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji, ale jak jsem už psala Melindě - sto lidí, sto chutí, třeba by se ti líbila :)

      Vymazat
  3. Ale dostala jsem díky tomu chuť přečíst si Přechod! :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :D jop. tohle znám. Kterou knížku teď potřebuji úplně nejnutněji? Pána much!

      Vymazat
  4. Já nad touhle knížkou pořád váhám..ta anotace mě moc nevzaĺa :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Uvidíš. Mně nepřišla nijak hvězdná, ale Tobě by se třeba mohla líbit. Každopádně dej vědět, pokud se rozhodneš jí dát šanci :)

      Vymazat
  5. Pěkná recenze :) Bouři sem četla a docela se mi líbila :) Nebyl to žádný zázrak, ale příjemná oddechovka :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To jsem ráda, že se ti líbila, mně to vždy zklame, když se mi nějaká knížka nelíbí, raději bych četla samé dobré věci :)

      Vymazat

Všech komentářů si velmi vážím a na každý odpovídám.